Subject: FW: täpsustav küsimus huvide deklaratsiooni kohta [Ticket#869579]
From: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
To: "Justiitsministeerium"
Date: Wed, 23 Apr 2025 15:32:01 +0300

From: MTA Füüsilise isiku teenuste abi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 23, 2025 2:17 PM
To: Diana Kõmmus - JUSTDIGI <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Silja Haidak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; MTA 
KT juhtivkonsultandid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; MTA Füüsilise isiku teenuste abi 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: täpsustav küsimus huvide deklaratsiooni kohta [Ticket#869579]

Tere

Laiendan teemat Justiits- ja digiministeeriumist Diana Kõmmusele.

Diana, palun ütle, kas munitsipaalkooli direktor peab huvisid deklareerima.

Ette tänades ja tervitades

Triin

From: MTA KT juhtivkonsultandid <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 23, 2025 12:14 PM
To: MTA Füüsilise isiku teenuste abi <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Silja Haidak <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FWD: täpsustav küsimus huvide deklaratsiooni kohta [Ticket#869579]

Tere

Palun abi.

Kliendi küsimus on kas valla munitsipaalkooli koolijuht peab esitama huvide 
deklaratsiooni või mitte?

Tervitustega

Marge Piirilaht

juhtivkonsultant

---Begin forwarded message:--- 

17 April 2025, 09:54:26
From: Marek Bendi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
To: "[email-masked] <mailto:[email-masked]> " <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: täpsustav küsimus huvide deklaratsiooni kohta

Tere,

Otsustasin igaks juhuks Teilt üle küsida, kas valla munitsipaalkooli 
koolijuht peab esitama huvide deklaratsiooni või mitte?

See teema tekitab sageli segadust, sest seadusandlus ei nimeta otsesõnu 
„kooli“ või „koolidirektorit“, vaid räägib üldistatult avalikku ülesannet 
täitva asutuse juhist. Viimsi valla munitsipaalkoolid on VV hallatavad 
asutused, selle määrab KOKS. Vastavalt korruptsioonivastase seaduse § 14 
lõige 1 punkt 3, peab huvide deklaratsiooni esitama:

„... kohalikule omavalitsusele kuuluva hallatava asutuse juht, kellele on 
antud avaliku ülesande täitmise pädevus.“

Koolidirektor:

*	juhib haridusasutust, mis täidab avalikku ülesannet (hariduse andmine),
*	teeb otsuseid valla rahade kasutamise üle (eelarve),
*	sõlmib ja kontrollib lepinguid, sh töötajatega,
*	on sageli seotud hankemenetlustega (kasvõi väiksemamahuliste ostudega).

Seega on ta huvide deklaratsiooni esitamise kohustusega isik?

Ette tänades ja parimate soovidega

Marek Bendi
sisekontrolör
Viimsi vallavalitsus
+372 591 99498

 <http://www.viimsi.ee/> www.viimsi.ee

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.